WOW

8 augustus 2014 - Hervey Bay, Australië

Vanmorgen om half acht werden we opgehaald door de kapitein van de catamaran waarmee op jacht zouden gaan naar Walvissen. Deze kapitein had Nederlandse ouders maar was zelf geboren in Australie, hij sprak prima Nederlands. Wat we deze dag hebben mee gemaakt schieten woorden eigenlijk te kort, dit moet je zelf mee maken maar ik zal het proberen.

Het is een grote oceaan dus het is even zoeken :-) Maar de kapitein vertelde dat ze altijd in deze baai komen om te spelen dus we moesten goed blijven kijken want je mist ze zo. Ook vertelde hij als er 1 was we met z'n allen moesten gaan roepen en zwaaien dan werden ze nieuwsgierig en bleven ze langer rond de boot.

Na anderhalf uur zoeken zagen we er 1, deze konden we al van aardig dichtbij zien. Ondertussen waren we al aardig nat geworden. We zaten echt helemaal voorin en kregen ieder golfje over ons heen  :-) De kapitein was nog niet helemaal tevreden en wilde verder zoeken. Na nog een uur zagen we er twee. Deze konden we naar onze boot lokken door te roepen en te zwaaien en ze bleven zeker een uur rond onze boot zwemmen, zo dichtbij dat je bijna aan kon raken. Zo groot. Ze kwamen boven met hun hoofd om even te kijken met 1 oog en gaan dan weer naar beneden en komen dan weer boven. Als ik het zo op schrijf lijkt het helemaal niet zo interessant maar als je er naast zit dan is dit ontzettend indrukwekkend en gaaf. Ruim tweehonderd foto's heb ik gemaakt en jullie mogen er zo een paar van bekijken.

Aan het eind van de middag zijn we ook nog aan land gegaan op Fraser Island, een prachtig eiland met heel wit zand, weer een natte broek :-)

Dit was echt een geweldige ervaring en een lange dag. Van half acht tot half zes :-) Het was het geld waard.

Morgen weer een stukje verder, op naar Yeppoon.