Laatste dag

21 augustus 2014 - Cairns, Australië

Vanmorgen werden we vroeg wakker door mij of door mijn jeuk van mijn muggenbulten, ik weet het niet meer precies. We hadden met Paul en Justin na het ontbijt afgesproken zodat we eerst rustig konden uitslapen, ach jammer weer. We zijn maar op tijd naar het strand gegaan om te ontbijten. Mooi uitzicht bij het ontbijt in ieder geval. Om kwart over negen waren Paul en Justin bij ons en zijn we op pad gegaan. We gingen eerst richting de Fig tree, over een erg hobbelige weg eigenlijk niet bestemd voor de auto waar wij inreden :-) maar ach we zijn er gekomen :-) Een zeer grote boom, daar ontdekte ik wat nieuwe mogelijkheden van mijn telefoon dus die wilde ik meteen uitproberen. Daarna verder naar een kratermeer. Het was vandaag daar boven in die bergen niet zo heel erg warm. Na het kratermeer zijn we op een berg naar een uitzicht op de artherton tablelands gaan kijken. Erg mooi. Paul had me in Melbourne al beloofd dat we hier Marshmellow wijn zouden gaan proeven dus dat was nu aan de beurt. Net zo rosé, erg zoet en ik vond het niet echt naar marshmallow smaken, het was ontzettend duur 45 dollar dat is zo'n 32 euro voor een flesje wijn. Toch maar niet :-) Onderweg kwamen we ook nog de peanutplace tegen daar verkopen ze pindakaasijs, dat wilden we ook nog wel even proberen mmmmm smaakte niet echt naar pindakaas. We hebben ook nog even gezocht naar een plattypus maar dat is helaas niet gelukt. We waren toen wel een beetje klaar en gingen naar het hotel om even wat warmere kleding aan te doen om daarna naar Cairns te gaan om wat kadootjes te kopen en te eten. In Cairns hebben ze de bomen erg mooi verlicht en daar hebben ze ook lekkere ijsjes die we zeker niet mochten vergeten te proberen. Ik heb witte chocolade ijs met een pepermuntkoekje en wat gekleurde chocolaatjes erin en Cees een vanilleijs met bosvruchten met gummybears. Anders maar wel lekker. Nu hebben we de koffers ingepakt en zijn we klaar voor de terugreis.