Hervey Bay

7 augustus 2014 - Hervey Bay, Australië

Als we vandaag wakker worden blijken we zo de zee op te kunnen kijken, mooi parkeerterrein :-) Even een korte strandwandeling met een mooie zonopkomst dan ontbijten en op weg naar Hervey Bay ongeveer 300 kilometer.

De reis gaat zeer voorspoedig ook al zijn er veel wegopbrekingen. Om twaalf uur komen we op de camping waar we zouden willen staan VOL. De mevrouw aan de receptie is zo vriendelijk om ons te verwijzen naar een paar andere campings dichtbij en besluit ook nog even voor ons te bellen. En ja dichtbij en pal aan zee is een camping die nog wel een plaats heeft voor een grote camper :-) We bedanken de mevrouw en gaan op weg. We komen op een kleine camping langs zee waar een zeer vriendelijke mevrouw ons helpt en ons allerlei tips geeft. We proberen samen met haar een excursie voor morgen te reserveren ook dit valt niet mee bijna alles vol tot volgende week !!! We hadden dit eigenlijk niet verwacht in de winter alhoewel het wel het walvisseizoen is nu. Bij het derde bedrijf lukt het om een plek te reserveren voor het walvisspotten met lunch. Morgenonchtend om 7.30 vertrek :-)

Dan op naar ons plekje, die is prachtig met uitzicht op zee, het had niet beter gekund. Na de lunch maken we een strandwandeling maar besluiten als snel om lekker onze zwemkleding aan te trekken en even lekker aan het strand te gaan liggen.

Wat een heerlijkheid, gaan liggen waar je wilt, geen geluid behalve de zee en de vogels. En als we goed naar de zee kijken zien we dolfijnen en een zeehond :-) Geweldig

Voor het avondeten voor het eerst aan de slag in de camper. De gaspitten willen niet erg graag aan de slag maar uiteindelijk hebben we een lekkere steak ( we zijn tenslotte in australie) sla en gebakken aardappeltjes.

We hebben zin in morgen.