Sydney

5 augustus 2014 - Sydney, Australië

Vandaag de laatste dag in Sydney en we hebben een aardig lijstje wat we af willen werken :-) Maar eerst een beetje uitslapen. Om kwart over acht worden we wakker dus dat is aardig. We gaan ontbijten ergens in de stad daar hebben ze warme witte chocolademelk die moet ik natuurlijk even uitproberen. Gewone is lekkerder :-) Dan is het op naar Sydney tower. Het is nog erg vroeg dus nog niet zo druk maar de beveiliger vind dat ook en controleert uitgebreid alle tassen waardoor het best lang duurt voor we eindelijk naar boven kunnen. Maar boven hebben we een prachtig uitzicht, jammer genoeg kunnen we niet naar buiten. Na een paar mooie foto's en alle kanten bekeken te hebben gaan we weer naar beneden. In Sydney rijd er 1 bus die gewoon gratis is, goed geregeld hoor. Daarmee gaan we naar de haven zodat we van daaruit naar Manly beach kunnen, een half uurtje varen. Een mooi strand en leuke kleurige huisjes. Het is zo lekker weer dat we een half uurtje lekker op het strand gaan zitten. Ik probeer de zee even maar die is best wel koud :-) Daarna gaan we lekker lunchen, een kebabwrap. Hij is heerlijk maar dat vinden de meeuwen ook we worden gewoon aangevallen en bij Cees lukt het ze zeker drie keer om een stuk mee te nemen. Levensgevaarlijk hier :-) Nou ja lekker ontspannen eten is er niet bij. We gaan maar weer richting boot zodat we terug kunnen varen. Ondertussen nemen we uiteraard weer hele mooie foto's. Als we terug zijn gaan we de Harbour bridge op, nee niet helemaal bovenop, gewoon op het wegdek dat vinden we hoog genoeg. En om naar voor 230 euro iets op te mogen klimmen is ons een beetje te gek daar kunnen we veel mooiere dingen voor doen. We lopen de brug helemaal over en gaan vanaf de overkant weer verder met de boot.

Vanavond zijn we naar chinatown geweest en hebben daar heerlijk gegeten. En dan is het klaar met Sydney we hebben alles gezien en gedaan en genoten. Morgen op naar Brisbane en ons motorhome voor de komende tweeënhalve week.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade