Reisdag

11 augustus 2014 - Airlie Beach, Australië

Vanmorgen lekker uitgeslapen tot half acht. Daarna gaan ontbijten en de camper klaar maken voor vertrek. Om half negen gaan we weer op weg, op weg naar Airlie beach 500 km. We hebben gisteravond gekeken of we ergens tussendoor kunnen stoppen maar er staat nergens een camping aangegeven. De weg is zoals eerder al verteld niet echt spannend dus hebben we weer wat borden gefotografeerd want ze proberen hier wel om je alert te houden. Na een uur rijden we op een stuk van Bruce highwy waar veel aangereden dieren langs de kant van de weg liggen, voornamelijk kangaroos. Het doet ons denken aan wat de mevrouw zei bij het ophalen van de camper. Als je een kangaroo tegenkomt onderweg gewoon doorrijden, niet proberen uit te wijken want dat kost je veel geld, dus gewoon aan rijden. Vlak nadat we dat gedacht hebben ligt er midden op de weg een aangereden kangaroo met daarbij een vleesetende vogel. Op het moment dat hij ons hoort aankomen weet hij niet welke kant hij op moet vliegen en twijfelt net te lang. Hij heeft het niet overleefd en de camper heeft een deukje. We rijden op de highway met een grote vrachtwagen achter ons en kunnen  dus niet stoppen. Jammer voor de vogel.

Het landschap verandert wel van droog en dor naar groen, van een beetje heuvelachtig naar serieuze bergjes dat houdt het ook nog wel leuk om om je heen te kijken. Tussendoor  nog even boodschappen gedaan voor de komende twee dagen ongeveer, dus we kunnen weer even vooruit. De reis gaat voorspoedig en om half vier zijn we op de camping van onze keus, we hadden vanmorgen gebeld om te vragen of er nog plaats was en die was er. Nu bekijken wat we morgen gaan doen, de excursies hier zijn wel duur maar dat is eigenlijk alles wel. Het is in ieder geval duurder dan thuis. We besluiten om morgen een relaxdag te maken.