Keppel Islands

10 augustus 2014 - Kinka Beach, Australië

Gisteravond hebben we de telvisie werkend gekregen en The pirate of the caribeans gekeken 2,3 of 4 geen ideeJ Daardoor gingen we wat later naar bed. Maar vanmorgen werden we om half acht wakker. We hadden gedacht om vandaag naar Keppel Islands te gaan en we hopen met de bus te kunnen dan hoeven we niet de hele camper mee te nemen. Dus gaan we eerst maar even langs de receptive om te vragen hoe dat werkt, we horen dat de bus om 5 over negen gaat. We gaan dus eerst nog even snel de was weer ophangen ( die moet je s’avonds van de waslijnen afhalen) en dan snel ontbijten en op naar de bus. De bus is iets later maar heeft een erg vriendelijke busschauffeur die ons precies verteld waar we moeten zijn en waar hij ons weer oppikt vanmiddag J We lopen op ons gemakje naar de ferryterminal als er een mevrouw naar buiten komt lopen en vraagt of we met de ochtend boot mee willen. Ja als het kan willen we dat graag. Dan rent ze meteen weg en blijkt de boot eigenlijk al vertrokken te zijn, ze roept hem terug !! En de boot komt weer achteruit naar de steiger zodat we op kunnen stappen. Het blijkt de enigste boot die dag te zijn, hebben wij even geluk met zulke vriendelijke mensen J Een half uurtje varen en we komen op een prachtig eiland. We huren twee snorkelsets en vragen waar het mooiste snorkelplekje is, uiteraard aan de andere kant van het eiland. Een wandeling/klim van een half uur wat wel redelijk te doen moet zijn met slippers volgens hun. We gaan dus maar op weg naar dat mooiste snorkelplekje. Het is echt wel een behoorlijke klim maar dat is nog niets vergeleken bij wat we moeten afdalen naar dat mooie strandje en mooi is het. Het water is een beetje fris maar we hebben daar heerlijk gesnorkeld en nog wat in de zon gezeten daarna gaan we maar weer op de terugweg want wij hebben er toch bijna een uur over gedaan in plaats van een half uur en we willen niet weer te laat bij de boot terug komen, want er gaat er maar 1 terug. De eerste klim is het lastigst daarna gaat het wel weer, als we weer op het eerste strand zijn zoeken we maar wat te eten J

Na de terugvaart hebben we inderdaad dezelfde busschauffeur terug die meteen geinteresseerd informeert naar onze dag op Keppel Island.