Monkeys ??

21 juli 2014 - Monkey Mia, Australië

Vanmorgen liep de wekker om kwart over vijf af, we hadden hem niet nodig we waren al wakker :-) Nog niet zo heel erg lang maar toch. Om half zes stond de taxi voor de deur, het was tien minuutjes rijden naar het domestic airport van Perth. We hebben weinig toeristen gezien op het vliegveld. Allemaal Australiers die naar hun werk gingen. Cees zijn koffer is iets te zwaar maar die van mij is lichter dan de toegestane kilo's. In Perth is dat geen probleem maar waarschijnlijk terug naar Perth wel. Nou dat zien we dan wel weer.

Om vijf over zeven zitten we weer in de lucht, ditmaal in een propeller vliegtuig voor 74 mensen. De vlucht verloopt voorspoedig en om tien voor acht landen we op het vliegveld van Geraldton. Terwijl we nog in het vliegtuig zitten zien we onze koffers er al uit rollen. Tegen de tijd dat we in het gebouw zijn rollen ze al op de band.

De balie om de auto op te halen is twee meter van de kofferband dus daar konden we ook niet verdwalen. :-) Een mooie Mitsubishi. Alles is prima uitgelegd en we kunnen op weg. Alleen onze Tomtom krijgen we niet aan :-( Gelukkig heb ik nog een geprinte route en een kaart van Australie. Eerst wennen aan de auto, alles aan de andere kant behalve gelukkig de rem en het gaspedaal :-) Het meeste moeten we wennen aan het knipperlicht, we hebben wel een paar keer de ruitenwissers aangezet :-)

We gaan eerst langs een supermarkt om wat drinken en iets te eten te kopen voor de lunch. Dan om tien uur starten we met de rit van 470 kilometer :-)

Highway 1 hebben we nodig. Na 1 keer verkeerd te rijden, zitten we uiteindelijk snel op de goede weg en nu alsmaar rechtdoor. Alleen het eerste stuk niet zo snel, er zit een heel breed iets (een mijnbouw voertuig met wielen zo groot als mijn hele auto) voor ons wat de hele weg beslaat. Het duurt even maar dan kunnen we er uiteindelijk toch langs.

Na vier uur rijden zijn we bij Monkey Mia. Zijn daar apen? Nee echt niet, geen 1. Maar we zitten een kwartiertje op ons terras en we zien de dolfijnen voorbij zwemmen. Gaaf!! Morgen gaan we ze van nog dichterbij bekijken.

Nu relaxen.

1. Paul:
    21 juli 2014
    Hahahahaha, grappig!!

Wat denk je van "Roadhouse in the desert?"

Dolfijnen - woohoo!!