Magnetic Island

14 augustus 2014 - Townsville, Australië

Toen we vanmorgen wakker werden konden we voelen dat we in de tropen komen, het was warmer dan tot nu toe. Na het ontbijt nemen we de bus naar de terminal voor de ferry naar Magnetich island. Als we daar aankomen bellen we met de scooterverhuurder want die zou ons dan oppikken. Als we bellen krijgen we meteen de voicemail, we spreken een boodschap in maar proberen het ook nog een paar keer. Na een half uur vinden we het eigenlijk wel mooi dit is jammer van onze dag. We besluiten om dan te proberen of  we een auto kunnen huren. Als we bij de autoverhuurder uitleggen wat er aan de hand is belt zij ook nog even en besluit ons er dan heen te brengen. De telefoon blijkt kapot. Na alles geregeld te hebben kunnen we eindelijk op de scooter stappen. Eigenlijk zouden we nu ook nog snorkelspullen gaan huren maar er staat zoveel wind dat er wordt gezegd dat snorkelen geen zin heeft, we zouden niets zien. Jammer daar hadden we ons op verheugd. We besluiten om naar de andere kant van het eiland te rijden en daar een wandeling te maken die ons wordt aangeraden vanwege de natuur daar. Het eiland is niet zo groot dus na 20 minuten zijn we er. De wandeling duurt ongeveer twee uur en we zien drie koala’s waarvan twee vrouwtjes met een baby. Gelukkig ook op een makkelijke plek om te fotograferen. Langzamerhand is de lucht wat opgeklaard en zien we weer wat blauwe lucht. Na de wandeling lunchen we in een mooie baai waar we gezellig met een frans stel hebben zitten kletsen. Daarna weer op de scooter naar de andere kant over een behoorlijk hoge heuvel die flink afdaalt, het gas hebben we niet nodig wel de remmen J In de volgende baai komen we rock wallibi’s tegen, dit zijn hele kleine kangaroos. We hebben ook nog even met flinke wind op het strand gezeten voor we de weg terug weer nemen. Morgen gaan we ergens anders heen dan we gepland hadden. Eigenlijk zouden we naar Innisfail maar we gaan naar Mission beach dat blijkt het leefgebied van hele grote vogels te zijn “ Cassowaries” We hopen die daar te kunnen zien. We hebben een mooie camping weten te reserveren aan het strand, dat zou de tweede camping echt aan het strand zijn. Het is maar 260 kilometer dus niet zo’n lange reis.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl