Dunk island

16 augustus 2014 - Mission Beach, Australië

Een feestdag Jamilla en Robert zijn een 1 jaar getrouwd en vanmorgen werden we wakker met een nieuwe foto van ons kleinkind. Daar kan geen foto tegenop die ik er straks op ga zetten. J J J

Eigenlijk hebben we ons verslapen vanmorgen, de wekker stond op kwart over zeven maar we werden om tien voor acht wakker, toen hadden we nog een half uur om tee ten en aan te kleden want om tien voor half acht moesten we op het strand staan. Maar we hebben het gered. We bleken een privegids te hebben, nou dat vonden we niet zo erg. We kregen een uitgebreide uitleg, we gaan naar de overkant daar ligt Dunkisland, dat is ongeveer 5 kilometer. De zee is lekker rustig en het is een beetje bewolkt. Het gaat soepeltjes naar de overkant, we doen er ongeveer anderhalf uur over met veel uitleg onderweg en regelmatig een stop om ergens naar te kijken. Aan de overkant gaan we eerst op een klein strandje om watt e eten en later proberen we om bij het heldere koraal te komen. Dat is erg moeilijk omdat het de afgelopen twee weken veel heeft gewaaid is het niet erg helder het water. Waardoor het koraal lastiger te zien is. Dan gaan we naar coconut beach waar wij kunnen snorkelen terwijl de lunch wordt klaargemaakt J Wat een luxe. Het snorkelen is leuk maar ook daar is niet zoveel kleur te zien jammer genoeg. We maken nog een wandeling door het regenwoud en beginnen dan aan de terugweg. Om vier uur zijn we weer terug aan de overkant en hebben we 12 kilometer gekayakd en dat voor onervaren mensen. Het ging prima en was erg leuk. Morgen gaan we naar Port Douglas waar we Paul en Jusitn treffen.