Phillip Island

2 augustus 2014 - Melbourne, Australië

Vandaag gaan we dan naar Philip Island, het is vandaag aardig weer. We zien in ieder geval blauwe stukken lucht tussen de grijze wolken :-)

Het is een uur rijden en dan zijn we bij het nobbiecentre waar we zeehonden kunnen zien als het goed is en waar we alvast kaartjes kunnen kopen voor het punquins vanavond.

Nou zeehonden hebben we niet gezien maar we hebben prachtige zee en kust foto's. Het is echt mooi weer nu.

Dan gaan we naar het Koala conservation park. Daar hebben we mooie Koala's gezien en stomme toeristen. Overal staan borden dat je ze niet mag storen en hier waren een paar mensen die vonden dat ze wel op de bomen mochten slaan om ze wakker te maken. Daarna maakten we een wandeling door een stuk bos waar mooie vogels te zien zouden zijn. :-( We hoorden ze wel maar .......

Daarna gingen we naar Swan lake en daar zagen we walibi's en vogels. Om kwart voor vijf zouden we bij het strand moeten zijn om de pinguïns aan land te zien komen. We mochten daar geen foto's maken. We zaten met z'n allen op een betonnen tribune aan het strand. Wij zaten vooraan dus we konden het goed zien. Het duurde tot tien over zes voor we de eerste pinquin zagen, toen was het al aardig donker dus echt goed konden we het niet zien en het was afschuwelijk koud  bbbbrrrrrrr Maar het was een geweldige belevenis.

Paul en Justin hebben enorm hun best gedaan om het ons naar de zin te maken en ze baalde van het slechte weer. Maar jongens wij hebben genoten :-) Dank jullie xxxxxxxx