Kata Tjuta en Uluru

28 juli 2014 - Uluru, Australië

We hadden vanmorgen niet de wekker gezet want tot nu toe werden we iedere keer vroeg wakker, vanmorgen dachten we ook dat het nog erg vroeg was maar toen bleek het toch al half negen te zijn :-) In pakken, ontbijten en dan onderweg naar Kata Tjuta en Uluru ongeveer 400 kilometer verderop :-). Weer dezelfde wegen lang en saai. Maar de reis gaat zeer voorspoedig en we zijn zo vroeg daar dat we besluiten meteen door te rijden naar Kata Tjuta want het hotel kunnen we voorlopig nog niet in. Om 1 uur zijn we bij Kata Tjuta en gaan we eerst lunchen met een schitterend uitzicht. Ook hier is een mooie wandeling in een kloof van een uur ongeveer en we besluiten die wandeling te gaan maken.

Het is onwerkelijk dat zo'n grote gladde berg zomaar midden in het landschap staat en zeer indrukwekkend als je in de kloof loopt. Jammer dat er een groep Fransen is die geen respect heeft voor regels en culturele waarden. Op 1 van de foto's staat Cees ( goed zoeken).

Na de wandeling gaan we eerst het hotel opzoeken en daarna op weg naar de uitkijk voor de zonsondergang bij Uluru. Dankzij de receptionist zijn we vroeg bij de uitkijkplaats. Hele groepen mensen met stoeltjes, flessen wijn en bier komen naar hetzelfde punt. Het is lachwekkend om naar te kijken hoe die mensen met stoeltjes blijven slepen om iedere keer weer een beter uitzicht te hebben volgens hun. Maar het is een prachtige zonsondergang.

Hierna gaan we lekker eten. Een restaurant waar je je vlees koopt wat je daarna zelf moet bbqen, je kan verder allerlei salades erbij nemen. het is erg druk maar wel leuk. Nu weer even de reislog bijwerken want dat is de laatste dagen niet gelukt.

Tot de volgende keer.

1. Martine:
    28 juli 2014
    Aaaaaah, the red centre... Voor mij een van de mooiste gebieden van Australië! Geniet ervan!
  2. Paul:
    28 juli 2014
    LEUK!

Nu echt vroeg uit om te het zon boven komt (zeg het maar)