Helicopter

27 juli 2014 - Kings Canyon, Australië

Vandaag rijden we vanuit Alice Springs naar Kings Canyon ongeveer 450 kilometer. Het rijden links gaat ons steeds af alleen is het wel erg eentonig, lange tweebaans wegen met lage struikjes. We zien geen dieren. Om half twee komen we aan in het hotel, vroeger dan we dachten. De helikopter vlucht staat pas om vier uur gepland. Als we vragen of het eerder kan, kunnen we om half drie terecht. Mooi dan kunnen we eerst nog naar de kamer en wat drinken en dan onze, nee mijn eerste helicoptervlucht. Iets voor half drie zijn we op het helicopterplatform. Er gaat een mevrouw met ons mee, jammer. Wij zitten dus niet voorin maar die mevrouw mmm. Wat is dat gaaf zeg, soms een beetje eng als hij  een bocht naar rechts maakt want dan kijk ik zo naar de grond alsof er niets tussen zit. Maar wat een geweldige beleving en we hebben er prachtig weer voor.

Na de helicoptervlucht is het nog vroeg en we besluiten een wandeling in de Kings Canyon te maken. Eromheen (boven kost 3,5 a 4 uur) erin is 1 uur, dat kan nog goed. Een prachtige wandeling en indrukwekkend, op dit tijdstip ook niet te warm.

Na deze wandeling lopen we in het resort naar de plek voor de zonsondergang met uitkijk op de Kings Canyon. Als we net zitten is het rustig maar na twintig minuutjes zijn er wel wat meer mensen. Zoals we vandaag gehoord hebben is het hier nu hoog seizoen maar dat is niet echt te merken. Het is bij de zonsondergang wel druk maar bij lange na niet zo druk als ieder ander plekje in Europa.

Doei doei

1. Gerard & Paula: